Musisz mieć wskazówki dotyczące marketingu w mediach społecznościowych na najwyższym poziomie
Jeśli słyszałeś o Facebooku, Twitterze czy Google Plus, na pewno wiesz, że marketing w kanałach społecznościowych to kolejna wielka rzecz.
Podobnie jak wiele osób, możesz się zastanawiać, jak wykorzystać siłę mediów społecznościowych na korzyść swojej firmy. Ten artykuł zawiera szereg wskazówek, które pomogą Ci w działaniach marketingowych w mediach społecznościowych.Kiedy tworzysz tweet, piszesz bloga lub publikujesz post na Facebooku, upewnij się, że stworzyłeś zachęcające tytuły, aby przyciągnąć kliknięcia. Kreatywne tytuły i nagłówki zachęcają do dalszego czytania.Używaj list tak często, jak to możliwe. Ludzie uwielbiają listy, ponieważ są łatwe do odczytania i łatwe do przekazania znajomym. Kiedy tworzysz blogi lub artykuły z listami, osoby, które uznają podane przez Ciebie informacje za przydatne, z większym prawdopodobieństwem przekażą link innym za pośrednictwem Facebooka, Twittera lub innego serwisu społecznościowego.Monitoruj konkurencję w serwisach społecznościowych. Poświęć trochę czasu na przyjrzenie się, co robi pięciu największych konkurentów w świecie mediów społecznościowych. Sprawdź, na których portalach społecznościowych są najbardziej aktywni, jakie treści publikują, ilu mają fanów, jak promują swoją witrynę i co mają do zaoferowania.Upewnij się, że masz ustalony plan, zanim podejmiesz próbę marketingu w mediach społecznościowych. Najpierw musisz określić, kto będzie odpowiedzialny za Twoją kampanię, jak będą wyglądały Twoje witryny i jaki rodzaj inwestycji czasowych chcesz poczynić. Podobnie jak w przypadku innych kampanii marketingowych, stwórz oś czasu, aby osiągnąć dowolne cele. Trzymaj się swojego harmonogramu najlepiej, jak potrafisz, aby znaleźć wyniki w mediach społecznościowych.Dowiedz się, gdzie Twoi klienci otrzymują poprawkę społecznościową.
Możesz zacząć kręcić się na wietrze, jeśli rozpoczniesz kampanię w mediach społecznościowych, która nie dotrze do żadnej grupy docelowej.
Musisz wiedzieć, czy Twoi klienci będą czytać blogi, czy są tweeterami, a może często Facebookami. Badania są kluczem do maksymalizacji Twoich wysiłków.Połącz swojego bloga z Linkedin, umieszczając przycisk udostępniania u góry strony. Ze względu na swój charakter Linkedin ma użytkowników, którymi są zazwyczaj osoby wpływowe, które mają wyższe dochody, co oznacza wielu potencjalnych klientów z pieniędzmi do wydania na Twoje produkty i usługi. Z ponad 100 milionami osób korzystających z Linkedin, jest to świetna okazja, aby wykorzystać media społecznościowe do promowania swojej firmy bez wydawania ani grosza.Nigdy nie spamuj podczas publikowania w mediach społecznościowych. Wysyłanie spamu to najszybszy sposób na utratę obserwujących i zniszczenie reputacji Twojej i Twojej firmy. Posty spamowe na Facebooku, Twitterze i innych portalach społecznościowych utrudniają legalny marketing. Jeśli Twoje posty to tylko kilka słów i link do produktu, oznacza to, że wysyłasz spam. Podaj odpowiednie treści lub recenzje wraz z wszelkimi publikowanymi linkami.Zawsze zachowaj spokój podczas publikowania i odpowiadania w serwisach społecznościowych. Są ludzie, którzy będą publikować na Twoich stronach w mediach społecznościowych z zamiarem spowodowania kłopotów. Zachowaj profesjonalne podejście i po prostu usuwaj posty. Jeśli mają uzasadnione obawy dotyczące Twojej firmy, zachowaj szacunek i zawsze utrzymuj profesjonalny dialog.Jak stwierdzono na początku tego artykułu, marketing w mediach społecznościowych na stronach takich jak Facebook i Twitter nabrał tempa w ciągu ostatnich kilku lat. Jednak wiele osób nie wie, jak efektywnie wykorzystać te kanały do generowania wzrostu dla swoich firm. Zastosuj się do porad zawartych w tym artykule, a będziesz na dobrej drodze do skutecznego wykorzystania mediów społecznościowych do promowania swojego produktu lub usługi.