Pozycjonowanie lokalne i SEO globalne
Rodzaj promocji naszej firmy często będzie zależał od naszej oferty, zasięgu, rodzaju oferowanych usług czy też towarów.
Jeżeli zastanawiamy się nad strategią pozycjonowania strony w wyszukiwarkach powinniśmy określić czy będziemy działali na terenie całego kraju czy też lokalnie. Możemy przeprowadzić bardzo skuteczne kampanie reklamowe zarówno na terenie całego kraju jak również lokalnie, możliwe jest także pozycjonowanie strony w zależności od zasięgu jaki chcemy uzyskać.
Pozycjonowanie lokalne w wyszukiwarkach
Strategię pozycjonowania warto dobrać się w zależności do oferty jaką posiada firma, jeżeli przykładowo prowadzimy usługi lokalnie na terenie jednego miasta, wówczas możemy wykorzystać słowa kluczowe charakterystyczne dla naszej usługi. Dodatkowo warto skorzystać z mapek Google, które pozwolą łatwiej określić lokalizację naszej firmy. Z pewnością pozycjonowanie lokalne może być tańsze niż pozycjonowanie fraz ogólnokrajowych. Zatem jeżeli nasza działalność odbywa się na rynku lokalnym, warto skorzystać z pozycjonowania lokalnego. Powinniśmy otworzyć konto Google Moja Firma, określimy nasze położenie, dodatkowo możemy dodać także wiele informacji, podać numer telefonu, godziny otwarcia. Dzięki temu wyszukiwarka będzie wiedziała w jaki sposób zlokalizować się naszą firmę, dla których wyszukań powinna znaleźć się wysoko.
Będzie to dotyczyło wyników organicznych jak również wyników na mapce Google. Często w przypadku wyszukań lokalnych, w wynikach organicznych pojawią się wyniki w postaci danych adresowych do naszej firmy. Aby zająć jak najlepsze miejsce w przypadku pozycjonowania lokalnego należy zwrócić uwagę na dokładny opis w Google Moja Firma, powinniśmy zawrzeć tam właściwe słowa kluczowe. Google Moja Firma to także możliwość dodania zdjęć, dodamy tam także adres naszej strony internetowej. Powinniśmy zwrócić uwagę, iż nasi klienci mogą oceniać nasze usługi czy też towary, dlatego powinniśmy zwracać szczególną uwagę na jakość obsługi klienta aby otrzymać jak najlepszą recenzję. Będzie się do przekładało na zaufanie użytkowników ale także może poprawić naszą pozycję w wynikach wyszukiwania. Dodatkowo w przypadku pozycjonowania lokalnego powinniśmy skorzystać z lokalnych katalogów stron. Warto aby nasz adres pojawił się w wielu katalogach lokalnych oraz branżowych. W ten sposób możemy zwiększyć nasze szanse na uzyskanie wysokich pozycji.
SEO globalne, promocja na terenie całego kraju
W przypadku kiedy skupiamy się na pozycjonowaniu ogólnopolskim wybieramy frazy ogólne, wówczas uzyskamy zasięg na terenie całego kraju. Nasza strona często będzie widoczna także przy wyszukiwaniach zagranicznych, dotyczących polskich słów kluczowych. Aby uzyskać najlepszy efekt warto wykonać dogłębną analizę słów kluczowych, sprawdzić jakie frazy najczęściej wpisują osoby poszukujące usług czy też towarów oferowanych przez naszą firmę. Dzięki temu możemy uzyskać najlepsze wyniki. Powinniśmy także określić które strony będą pozycjonowane, może być to oczywiście strona główna, ale także podstrona która będzie zawierała szczegółową ofertę danej usługi. W przypadku sklepu internetowego może być to strona główna pozycjonowana na ogólne frazy, dodatkowo możemy pozycjonować kategorię produktów jak również poszczególne produkty.
Z pewnością bardzo istotny jest szczegółowy opis oferty, dzięki czemu osoba która wchodzi na naszą stronę upewnia się ich trafiła w dobry miejsce. Dodatkowo będzie to także informacja dla wyszukiwarki aby przyporządkować ją do odpowiednich słów kluczowych. Pozycjonowanie globalne będzie z pewnością dotyczyło sklepów internetowych, właściciele będą chcieli docierać do jak największej ilości odbiorców. Naturalnie powinniśmy wykonać odpowiednią optymalizację strony, wyeliminować błędy, sprawdzić szybkość ładowania, należy zwrócić uwag,ę iż na pozycję naszej strony w Google będzie wpływało bardzo wiele czynników.
Warto pamiętać iż pozycjonowanie lokalne i SEO globalne to dwa różne podejścia, inne strategie jeżeli chodzi o marketing w wyszukiwarce. Możemy naturalnie wykorzystać także reklamy płatne Google AdWords, kierować reklamę do odpowiednich grup odbiorców. Obecnie wiele narzędzi marketingu internetowego pozwala określenie obszaru działalności lokalnie jak również na terenie całego kraju czy też za granicą. Dzięki temu możemy prowadzić bardzo skuteczne kampanie reklamowe.