Skuteczne strategie pozycjonowania dla każdego biznesu
Wydawać by się mogło, że prowadzenie biznesu online jest łatwiejsze niż np. zarządzanie sklepem stacjonarnym. Wystarczy zadbać o to, aby profesjonalna strona internetowa zachęcała użytkowników do dokonania zakupu, a regularne wpisy w mediach społecznościowych przypominały o promocjach i najnowszej ofercie. Brzmi przyjemnie, ale czy rzeczywistość jest równie kolorowa? Niestety, nawet najlepiej wykonana strona www nie będzie spełniała swojej roli, o ile nie będzie wystarczająco widoczna w sieci. Jak zatem zadbać o to, żeby strona „wybiła się” na tle konkurencji, stała się widoczna dla potencjalnych klientów i w pełni realizowała założenie bycia platformą sprzedażową? Aby tego dokonać, należy zaplanować odpowiednią strategię pozycjonowania, czyli podjąć konkretne działania, których celem jest poprawa pozycji witryny w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.
Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych
Na temat optymalizacji i pozycjonowania stron internetowych napisano już wiele. W Internecie można zapoznać się z wieloma materiałami na ten temat, również bezpłatnymi. Analizując kolejne blogi i artykuły, można znaleźć odpowiedzi na wiele nurtujących pytań, np. co zrobić, żeby strona www trafiła do TOP3 wyników wyszukiwania albo jak zwiększyć ruch na stronie. Tak jak w wielu innych branżach część pracy można wykonać samodzielnie, niemniej odpowiednią instytucją do planowania skutecznych strategii pozycjonowania jest profesjonalna agencja SEO. Dlaczego? Dlatego, że zazwyczaj taka współpraca obejmuje kompleksowe podejście, czyli po stronie agencji pozostaje stworzenie adekwatnej, możliwej do zrealizowania strategii, obranie satysfakcjonującego celu, zapewnienie pomocy specjalistów ds. optymalizacji technicznej, pozycjonowania czy content marketingu. Aby efekty były zauważalne i długotrwałe, niezbędna jest kooperacja wielu osób, a przede wszystkim ich doświadczenie i praktyczne podejście do zachowań robota sieciowego.
Pozycjonowanie lokalne jako skuteczna strategia pozycjonowania
W przypadku wielu branż aż prosi się o przeprowadzenie skrupulatnego pozycjonowania lokalnego, ponieważ wiąże się to z wysokim prawdopodobieństwem osiągnięcia sukcesu. Jako sukces można tutaj uznać wyróżnienie się na tle konkurencji i zwiększenie obrotów czy przychodów. Na czym polega pozycjonowanie lokalne? Jest to promowanie swoich usług ze szczególnym uwzględnieniem miejsca świadczenia usług. Rejonizacja pozwala automatycznie wyeliminować dużą część potencjalnej konkurencji. Jest to swego rodzaju odpowiedź na jedną z aktualizacji Google oraz na fakt, że wyszukiwarka podpowiada użytkownikom wyniki zgodne z ich aktualnym położeniem. W praktyce wygląda to tak, że wpisując w okno wyszukiwarki frazę „krawcowa” wyniki będą się różnić w zależności od tego czy użytkownik znajduje się w Lublinie, czy w Gdańsku. Pozycjonowanie lokalne jest w dużej mierze zgodne z ogólnymi zasadami pozycjonowania, jednak zakłada realizację dodatkowych zadań, o które warto zadbać, m.in. utworzenie profilu firmy w Google Moja Firma i uzupełnienie go o aktualne dane teleadresowe.
Jaka strategia SEO będzie najlepsza?
Najlepsza strategia SEO to taka, która budowana jest indywidualnie, na podstawie wyniku przeprowadzonego audytu SEO. To, o czym powinien być poinformowany klient to przede wszystkim rodzaj zaplanowanych działań, harmonogram ich wdrażania, możliwe do uzyskania rezultaty i szacowany czas ich osiągnięcia. Niemniej działania robotów wyszukiwarek są nieprzewidywalne i trudno jest ocenić, kiedy pojawią się efekty. Na pewno pozycjonowanie stron jest procesem długotrwałym i czasochłonnym. Doprowadzenie do momentu, kiedy witryna internetowa osiągnie miejsce w TOP3 wyników wyszukiwania może trwać bardzo długo, a nawet być niemożliwe do zrealizowania. Co ważne, nie będzie to wynik braku umiejętności agencji SEO czy zatrudnianych specjalistów, ale uznania wyższości aspektów, na które nie ma się wpływu, np. silnej konkurencji, historii domeny, jej wieku czy błędnych decyzji podejmowanych wcześniej.