Sprzedaż w Internecie – czy Allegro to najlepsza opcja na start?
Realizacja sprzedaży ma na celu uzyskiwanie odpowiednich wyników, dlatego coraz więcej firm dąży do rozpoczęcia działalności internetowej. Ich właściciele często zastanawiają się, czy swoją aktywność w Internecie rozpocząć od założenia własnej strony internetowej czy zdać się na doświadczenie i powodzenie innych przedsiębiorców, którzy oparli swoją sprzedaż na portalu Allegro.
Wady i zalety korzystania z portalu Allegro
-czyli o czym sprzedający powinien wiedzieć zanim rozpocznie swą działalność
Strona Allegro to najczęściej odwiedzany przez Polaków portal aukcyjny, dlatego warto wykorzystać jego możliwości dla skutecznej sprzedaży i rozprowadzenia produktów na szeroką skalę. Z obsługą konta Allegro świetnie poradzą sobie osoby, które nie miały wcześniej styczności z działalnością internetową tego typu. Obsługa portalu jest mniej wymagająca i mniej kosztowna, niż założenie sklepu online, jednak nie ma to znaczenia w przypadku odprowadzania podatków od działalności gospodarczej – ich wysokość pozostaje taka sama jak w przypadku handlu tradycyjnego.
Wystawianie ogłoszenia należy do działań intuicyjnych, a w razie wystąpienia problemu można skorzystać z instrukcji zamieszczonej na stronie – każdy poszczególny krok jest szczegółowo opisany. Wybierając Allegro na start, możemy pominąć takie kroki jak wybór odpowiedniego oprogramowania, platformy, a także czasochłonnego i nieraz stresującego procesu tworzenia strony sklepu oraz jej pozycjonowania w Internecie. Co istotne, dodatkowo możesz zaprezentować ofertę produktową z Allegro, wykorzystując media społecznościowe lub bloga. Jest to dobry sposób na zbudowanie swojej marki.
Wystawiający aukcję musi zdawać sobie sprawę z tego, że jeśli nie posiada unikalnego przedmiotu, może się to wiązać z dość dużą konkurencją. Istnieje jednak kilka narzędzi, które pomogą zwalczyć konkurencję – np. opcje dostępne w Allegro takie jak wyróżnienie i inne narzędzia przydatne w promowaniu produktów – ale także dodatkowe narzędzia typu oprogramowanie, pomocne w zwalczaniu konkurencji i automatycznej obsłudze zamówień. Dla usprawnienia sprzedaży Allegro można wykorzystać integracje, które pomocne będą przy synchronizacji z magazynem, wystawianiu faktur i powiadamianiu o pobranych zamówieniach. To za ich pomocą będzie można mieć szybki dostęp do ogłoszeń, będzie można sprawować nad nimi kontrolę, oznaczać produkty przygotowane do wystawienia, a także te które mają zostać dodane z opóźnieniem czasowym. Dostęp do wspomnianych możliwości proponuje wFirma.pl, dzięki powiązaniu sklepu Allegro z kontem wfirma.pl (opcja dostępna w sekcji TWOJE SKLEPY → DODAJ SKLEP, w zakładce USTAWIENIA → INTEGRACJE → ALLEGRO)
Każdy początkujący sprzedawca powinien wiedzieć także o tym, że zmuszony będzie dokonywać opłaty za wystawianie produktów, ale również pobierana będzie od niego prowizja od ostatecznej ceny sprzedanego towaru. Wysokość prowizji zależy od konkurencji oraz kategorii, do jakiej przypisany został dany produkt i można ją sprawdzić w dostępnym na stronie kalkulatorze. Opłaty za sprzedaż nie są pobierane jednak w takich kategoriach jak samochody, motocykle i quady; inne pojazdy; łodzie; przyczepy; naczepy; maszyny rolnicze; maszyny budowlane; nieruchomości; usługi; wakacje; żywe zwierzęta.
Wskazówki dla początkującego sprzedawcy
Osoby nie mające jeszcze doświadczenia zakładając konto sprzedażowe na Allegro, mogą sprawdzić, jak wiele osób zainteresowanych jest rodzajem produktów, który wystawiają w ogłoszeniach. Warto przy tym pamiętać, że nie tylko dobrej jakości produkt zachęca Klienta do zakupu. Powodzenie sklepu zależy także od pomysłowości, wytrwałości i zaangażowania w pozyskiwanie klientów. Najbardziej na klienta oddziałują: rodzaj i cena produktu, zachęcająca do zakupu reklama oraz sposób, w jaki prowadzona jest działalność. Klienci najczęściej podejmują decyzję zakupową, kierując się popularnością sklepu i opiniami innych klientów, dlatego tak ważne jest wyrobienie odpowiedniej marki, czyli zaprezentowanie wszystkich korzyści wynikających z zakupu i wzbudzenie zaufania rzeszy klientów. Istotne przy zakładaniu konta jest nadanie nazwy, która zapadnie w pamięć, ale jednocześnie adekwatnej do proponowanej oferty oraz uzupełnienie zakładki „O mnie”, w której sprzedawca powinien umieścić opis firmy i dane kontaktowe.
Początkujący sprzedawcy powinni zadbać o wpisanie odpowiedniego tytułu aukcji oraz zamieszczenie rzetelnego opisu danego przedmiotu oraz wyraźnego zdjęcia. Kupujący zwracają uwagę na duży wybór metod płatności oraz dostawy. Na zadowolenie klientów wpływają także szybkie i grzeczne odpowiedzi na zapytania, ekspresowa wysyłka i odpowiednia reakcja, w przypadku jeśli zdarzy się pomyłka.
Artykuł powstał we współpracy z ErpBox.