Sprzedaż wewnętrzna. Jak wygląda w 2021 roku
W dobie rynku pracowników, który niewątpliwie panuje w większości polskich miast, employer branding wydaje się koniecznym działaniem. Jeżeli pracodawca chce pozyskiwać najlepsze talenty, ludzi o dużym doświadczeniu i umiejętnościach, zmuszony jest postawić na nowe benefity, które przyciągną interesujących kandydatów.
Na wybór miejsca pracy składa się dzisiaj dużo więcej czynników niż wynagrodzenie. Perspektywa realizacji ambicji zawodowych i szansa na rozwój to wciąż najważniejsze aspekty determinujące nasze wybory, jednak aby utrzymać pracownika do długofalowej współpracy warto wdrożyć nowe, ciekawe dodatki.
Przedsiębiorcy rozumieją, że zadowolony pracownik przynosi większe korzyści. Stąd pojęcie employer brandingu zaczyna być coraz bardziej popularne w polskich firmach. Co ono w zasadzie oznacza? To nic innego jak budowanie wizerunku pracodawcy w celu przyciągnięcia największych talentów oraz poprawienia odbioru firmy na zewnątrz. Jest to również zestaw działań wewnątrz firmy, które pozytywne oddziałują na pracowników.
Co zrobić z zużytym sprzętem komputerowym?
Jednym z popularniejszych działań wewnętrznych jest sprzedaż urządzeń pracowniczych w momencie ich wymiany na nowe. Wiele firm decyduje się na odświeżenie swojej floty laptopów, komputerów stacjonarnych oraz telefonów komórkowych co kilka lat – zwykle co trzy. Pracodawca ma wtedy kilka możliwości co zrobić ze sprzętem wycofywanym z użytku. Może go sprzedać podmiotom zewnętrznym, odłożyć do magazynu jako rezerwy w kryzysowych sytuacjach lub, to naszym zdaniem najlepsza opcja, zorganizować jego sprzedaż wśród pracowników.
Dotychczasowi użytkownicy wycofywanych urządzeń, chętnie wykupią je po atrakcyjniej cenie od swojego pracodawcy, chociażby ze względu na przyzwyczajenie do wielogodzinnej pracy na danym sprzęcie. W końcu warto pamiętać, iż jednostki taki po trzech lub czterech latach pracy wciąż są świetnymi maszynami do użytku domowego.
Sprzedaż wewnętrzną firma może zorganizować oczywiście we własnym zakresie. Niestety wiąże się to z wieloma problemami – głównie logistycznymi, organizacyjnymi oraz księgowymi. Na te wszystkie bolączki rozwiązanie ma firma specjalizująca się w odkupie sprzętu – Selkea.
Posiadają oni dedykowaną platformę sprzedażową, specjalistów, którzy weryfikują stan produktów, zajmują się realizacją wysyłki pod wskazane adres oraz nadzorują kwestie formalne i księgowe. Co więcej na podstawie audytu, na sprzęt udzielana jest dwunastomiesięczna gwarancja firmy realizującej sprzedaż.
Sprzedaż wewnętrzna, a co z danymi wrażliwymi?
Jedyną istotną kwestią do rozstrzygnięcia przed realizacją sprzedaży wewnętrznej jest niszczenie danych znajdujących się na służbowych urządzeniach. Często są to dane wrażliwe, dane pracowników bądź kontrahentów co oznacza, że nie mogą dostać się w niepowołane ręce. Tutaj również Selkea może pomóc. Firma posiada narzędzia do utylizacji dysków bądź programowego nadpisywania danych. Oznacza to, że wszelkie obawy związane ze sprzedażą zostają rozwiązane.
Employerbranding to oczywiście o wiele więcej niż jedynie sprzedaż wewnętrzna, to cały zestaw zachowań pracodawcy oraz działań tak samo wewnątrz, jak i na zewnątrz firmy. Nie ulega jednak wątpliwości, że realizacja odkupu sprzętu pracowniczego jest bardzo popularna na zachodzie i warto wprowadzać ją również w Polsce.